- Кафедра журналістики - https://www.kafedrajourn.org.ua -

COVID-19 в Чеській Республіці

Скласти валізи, зробити ПЛР-тест і надягти респіратор рівня захисту FFP2 – здавалося прості дії для в’їзду українського громадянина до Чехії. Чи насправді все так легко, зважаючи на ситуацію «Пандемія»?

Попри те, що Рада Європейського Союзу затвердила рішення про виключення України із переліку третіх держав, громадяни яких можуть здійснювати несуттєві (туристичні) поїздки до ЄС, Чеська Республіка наразі не змінює правила в’їзду для громадян України. Також ускладнюється ситуація через COVID-19, адже відбуваються часті зміни правил перетину кордону.

Мій робочий візит до Чехії відбувся на початку осені 2021 року. Ситуація перетину кордону облегшувалась тим, що на цей період можна було потрапити до країни не вакцинованою, але ж, звичайно, з негативним результатом ПЛР-тесту. Забігаючи наперед повідомлю про те, що залишаючи країну через три місяці, взимку 2022 року, правила в’їзду було змінено. Якщо буквально на кінці року ти мав змогу в’їхати з тестом на руках або ж із сертифікатом про одну дозу вакцини, то початок року наступив з новими вимогами: три дози вакцини і все-одно наявність ПЛР-тест.

Потрапивши до Чехії одразу відчувається той контраст відношення суспільства до COVID-19. Всюди люди в респіраторах, у місцях великого скупчення дотримується дистанція, у міському транспорті ти не зможеш проїхати, якщо твоє обличчя не прикрито правильно. Всі громадяни дотримуються правил поведінки під час карантину, а якщо помічають, що хтось ігнорує правила, то одразу звертають увагу на це і ввічливо просять змінити відношення задля збереження життя собі та іншим людям.

Із ситуацією щодо безпеки суспільства під час пандемії в Чехії і збереження його, я зустрілась, працюючи на продуктовому складі. У цій країні дуже популярними є продуктові склади, певні Інтернет-супермаркети, вони мають серед народу більшу затребуваність ніж звичайні «шопи». Це добре тим, особливо під час пандемії, що не треба йти до магазину, контактувати зайвий раз із натовпом.

Ставши свідком ситуації, коли на великий банкет було замовлено безліч продуктів і страв, але через відмову «ковідного» клієнта все повернулося і пішло під прес, я була під враженням. Було замовлено велика кількість продуктів для пишного банкету, але, коли продукти дійшли, клієнт відмінив святкування через те, що у нього виявили COVID-19. Все повернулося назад до складу і на вимогу чеського начальства мало списатися і піти під прес. Але ситуація набрала обертів, коли робітниця з України пожаліла ту кількість свіжих продуктів і наважилася обманом повернути його назад на полиці, а записала все так, ніби все пішло на переробку. Про це звичайно дізналися і за таку халатність звільнили жінку. Можливо хворий клієнт не мав контакту з даним замовленням, але все одно продукти утилізували.

Особисто мене вразило по-перше, те, що клієнт, повертаючи замовлення, попередив, що в нього виявили вірус, по-друге те, що кожен продукт не дали повернути на полиці для подальших замовлень і по-третє те, як наша ментальність відрізнились у даній ситуації від чеської.

Навівши один приклад того, як у Чехії відносяться до страшної пандемії, можна уявити цілісну картинку буття того народу в такий важкий час для всього світу, привернути увагу нашого народу, аби ми піклувалися одне про одного задля збереження своєї нації.

Згонник Карина, студентка 1 курсу магістратури,

у межах виробничої практики