НУШ: за чи проти?

Нова українська школа – це назва реформи загальної середньої освіти, яку зараз реалізовує Міністерство освіти і науки спільно з сотнями вчителів і управлінців з освіти по всій Україні. Саме Нова українська школа зустріла першокласників 1 вересня 2018 року. Головна ідея Нової української школи – компетентне навчання. Це означає, що учні не просто набувають знань, а вчаться використовувати їх на практиці й опановують навички. В НУШ практикують педагогіку партнерства. Батьки разом з учителями та адміністрацією школи мають спільну мету – щаслива і успішна дитина. Тому стосунки між усіма побудовані на співпраці, взаєморозумінні й бажанні разом йти до мети. Педагог повинен бути не тільки людиною, яка від себе передає знання дітям, але й другом, помічником, який разом з дитиною зможе знайти вихід із будь-якої ситуації. Учитель і дитина – це партнери, тому рішення щодо роботи на уроці вони приймають спільно.

Авраменко Анастасія, вчитель середніх класів вважає: «НУШ – це нововведення, яке було необхідне в 21 сторіччі, коли у нас підростають діти покоління «Z». Навчання осучаснилося до потреб дітей, яким важливо не просто засвоювати теоретичний матеріал, але й закріплювати знання на практиці. Нове покоління ще з дитинства привчається до соціальності та медійності, тому значну частину навчального часу в НУШ присвячено роботі в групі. Причому школярі не просто разом будуть робити завдання біля дошки, а робитимуть проекти і спільно шукатимуть рішення проблем».

Антонова Марія, мати першокласника говорить: «Я вважаю НУШ чудовим нововведенням, адже таке навчання набагато цікавіше для всіх дітей. В НУШ діти часто навчаються граючись, вони опановують той самий навчальний матеріал, але в інший спосіб, який є легшим та приємнішим. Вчителю не потрібно більшість часу розповідати щось класу, стоячи біля дошки. Дитина на уроках почуває себе не як у пеклі, що іноді траплялося зі мною особисто, а як у товариському колі, в гуртку, де навчання проходить легко та невимушено, так учні зможуть дізнатися набагато більше».

Пилипенко Оксана, психолог: «Приємною несподіванкою стало нововведення в НУШ «ранкового кола» – з нього починається навчальний день у школі. Учні разом з учителем згуртовуються поряд, аби обговорити план на день, пригадати минулий чи поспілкуватись на будь-яку іншу тему. Важливо, що вчитель сідає разом з дітьми, адже його очі мають бути на рівні з дитячими. Такі зустрічі згуртовують дітей та позбавляють страху висловлюватись. Дітям пропонують висловлювати свої почуття і думки, слухати один одного і привчають не робити людині щось, що їй неприємно. Під час ранкового кола діти обговорюють свій емоційний стан, власні думки, актуальні питання класного і шкільного життя, або ж просто говорять на цікаві їм теми, тим самим заряджаються позитивом на весь день та створюють собі гарний настрій.»

Попов Андрій, батько третьокласника: «Моя дитина у школі не просто сидить за партою і щось пише у зошит, а дійсно отримує ті знання та навички, які будуть потрібні у підлітковому віці та дорослому житті. Нарешті дітей не просто змушують вчити теорію, а дійсно готовлять до справжнього життя та знаходження свого місця у світі»

Марія, першокурсниця університету: «Якщо б така реформа почалася в ті часи, коли я ходила до школи, можливо, моє життя було б більш яскравим та радісним у шкільні роки, адже це максимально комфортні умови для того, щоб навчатися та гарно засвоювати інформацію. До того ж, у пріоритеті НУШ стоять практичні навички, якими повинні оволодіти школярі, а не лише теоретичний матеріал. В НУШ готують дитину до реального життя, яке воно є, допомагаючи та всебічно підтримуючи її під час навчання».

Ірина Єдімент, студентка 1 курсу магістратури заочного відділення

у межах виробничої практики