- Кафедра журналістики - https://www.kafedrajourn.org.ua -

Відкрита лекція Ольги Полумисної «Сучасна інфографіка: класифікація, композиційні особливості»

27 квітня 2021 року відбулася відкрита лекція кандидата філологічних наук, доцента кафедри журналістики Ольги Олексіївни Полумисної на тему «Сучасна інфографіка: класифікація, композиційні особливості». Лекцію було проведено в межах навчальної дисципліни «Сучасні інформаційні та комунікаційні системи» для студентів 4 курсу бакалаврату. На лекції також були присутні колеги, серед яких – проф. Хавкіна Л. М., проф. Балаклицький М. А., доц. Нечаєва Н. В., доц. Снурнікова Ю. М., доц. Казакова Т. В., ст. викл. Копилова Л. А., ст. викл. Блажеєвська Ю. М.

Тематика лекції була безпосередньо пов’язана з явищем інфографіки, максимально актуальним наразі для журналістської професії. Перевагою заняття була структурованість, насиченість візуалізацією, доречно підібраним презентаційним матеріалом. На слайдах було представлено основні типи інфографіки, які коментувалися лекторкою таким чином, щоб це сприяло засвоєнню та запам’ятовуванню матеріалу. Також у межах заняття актуалізувалися знання студентів із попередніх тем курсу та раніше засвоєних навчальних дисциплін. У цілому лекцію було проведено на гідному рівні з урахуванням усіх особливостей онлайн-навчання.

Присутні колеги висловили такі думки і враження щодо відкритого заняття Ольги Олексіївни:

Проф. Балаклицький М. А.: “Ольга Полумисна запропонувала змістовну лекцію з великою кількістю візуального матеріалу. Важливо, що наприкінці заняття викладачка надала студентам доступ до інструментів створення своїх інфографічних творів. Подача матеріалу була цікавою, а візуальна складова утримувала увагу. У процесі викладу матеріалу викладачка дала відповідь на більшість запитань, які постали у мене. Це свідчить про логічність і продуманість структури і змісту заняття. Залишилося незрозумілим, чому, словами лекторки, “бізнес-інфографіка не передбачає комерційної мети”, а також у чому різниця масштабованої та клікабельної інфографіки. Проте це суто вторинні деталі, які не применшують високого рівня і важливого змісту проведеного заняття.”

Доц. Нечаєва Н. В.: “Лекція пані Ольги Полумисної була проведена в тих непростих карантинних умовах, коли увагу аудиторії привертає не голос і персона лектора, а візуальний контент і його змістова насиченість. Тема інфографіки якнайкраще задовольняє як запит аудиторії, так і дозволяє проявити викладацьку майстерність лектора. Це, власне, уже не теоретична лекція, а складний, технологізований, візуалізований контент, який вимагає від пані Ольги не просто володіння теоретичним матеріалом, а й майстерним володінням чималими навичками онлайн-викладання. Лекція була теоретично і практично насиченою, всі викладені положення фактологічно і візуально підтверджувались.Фактор технічного збою, з яким лектор впоралася блискуче, лише утверджує нас у тому, що пані Ольга Полумисна досягла високої педагогічної і не тільки майстерності, що дозволяє високо оцінити проведену нею відкриту лекцію.”

Доц. Казакова Т. В.: “Он-лайн комунікація зі студентами дає великі можливості для надання студентам попередньої інформації з підготовки до лекції викладача. Думаю, що цей матеріал – класифікація інфографіки та приклади – міг би бути даний раніше із запитаннями, які б і обговорювались під час лекції. Хотілось би більш глибокого аналізу конкретних текстів – хоча б одного-двох – у співвідношенні з вербальним текстом. Тим паче , що серед прикладів було багато цікавих. Тобто мова йде про перебудування самих принципів викладання. Студентам не потрібно розказувати те, що вони можуть самостійно прочитати і засвоїти. На лекції ж треба обговорювати, підключаючи до обговорення студентів, найскладніші речі, що потребують занурення і осмислення. Але українська освіта тільки-но прилаштовується до такого формату. І наявність методичного блогу Ольги Полумисної – прекрасний крок до нової освіти.
Щодо конкретних зауважень, то відмітила б таке : треба називати конкретну інформацію , а не говорити, що одинадцятого вересня загинуло БАГАТО людей, краще говорити про Другу світову війну, а не про Велику вітчизняну війну, потрібно слідкувати за мовою – бо слово-паразит ТАК дещо заважає слухати. Як на мене, дещо повільний темп викладення, який уповільнюється ще й еканням. Але ці зауваження не впливають на загальне враження від викладача, який ретельно опрацьовує свій предмет і кожну тему до нього.”

Доц. Снурнікова Ю. М. : “Лекція пані Ольги Полумисної “Сучасна інфографіка: класифікація, композиційні особливості” (з курсу “Сучасні інформ. та комунікаційні системи”) справила враження продуманої і змістовної. Слід сказати, що шановна колега – міцний фахівець як у своєму предметі, так і в онлайн-викладанні, саме тому Ольгу Олексіївну було запрошено мною до співпраці в одному європейському грантовому проекті як тренера з онлайн-журналістики.
Мені дуже подобається манера подання матеріалу пані Ольгою Полумисною: спокійна, виважена, професійна. А також готовність пояснювати своїм учням незрозуміле хоч десятки разів.
Приклади інфографіки для унаочнення були підібрані викладачем доволі яскраві й оригінальні, корисним видався детальний розбір структурних елементів інфографічного матеріалу. Не вистачило комунікації зі студентами на початку ефіру, хоча формат даної лекції, можливо, за задумом педагога, і не передбачав фідбеку від студентів щодо попередніх тем/завдань/практик. Оскільки магістральне завдання сучасної вищої школи – надати учням не готові рішення (рибу), а інструменти для їх пошуку і здобуття (вудочки), то дуже корисним у лекції є запропонований студентам перелік ресурсів для створення інфографіки: тобто бери і втілюй свої ідеї з візуалізації даних вже зараз, у своїй редакції.
Також мені імпонує, що у пані Ольги є власний блог, де зібрані всі допоміжні матеріали для студентів, а сам факт існування викладацького блогу – приклад гарної організації роботи в умовах онлайн-освіти.
Дякую колезі і бажаю натхнення у пошуку нових педагогічних ідей”.

Ст. викл. Копилова Л. А.: “В умовах карантину всі лекції відбуваються в онлайн-форматі, що нерідко автоматично знижує увагу студентів, власне, як і викладачів.
У цих умовах увага та сконцентрованість слухачів лекції залежить від презетаційного матеріалу. Варто наголосити, що презентаційний матеріал Ольги Олексіївни був добре збалансований та структурований, давав змогу студентам зрозуміти ази інфоргафіки (типи, види, принцип добору матеріалу). Лекція була теоретичною, що є логічним, оскільки це був початок великої теми, і можна вважати, що вона була проведена на високому рівні”

Ст. викл. Блажеєвська Ю. М.: “Лекція Ольги Полумисної стосувалася актуальної теми – створення інфографіки. Викладачка систематизувала велику кількість матеріалу та проілюструвала його прикладами, надала інструменти для візуалізації. Заняття було змістовним та насиченим. Надзвичайно цінним є створення Ольгою Олексіївною блогу, у якому зібрана уся необхідна інформація для студентів”.

Любов Хавкіна

[1] [2] [3] [4]

[5]