- Кафедра журналістики - https://www.kafedrajourn.org.ua -

В Україні запустили проєкт для підвищення медіаграмотності працівників прес-служб

Асоціація «Спільний простір» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні створили проєкт «Підвищення медіаграмотності прес-служб місцевих органів влади». Тренінгова кампанія призначена не тільки для працівників прес-служб, але й для журналістів, активістів громадських організацій та всіх охочих.

Асоціація проводить тренінги на основі результатів моніторингу регіональних ЗМІ щодо висвітлення місцевих проблем та реформ.

Головна мета, за словами організаторів ініціативи: «Підвищити якість комунікації між прес-службами регіональної влади, місцевими медіа та громадськими об’єднаннями заради місцевих громад».

Проєкт проводиться з 1 червня 2020-го по 31 січня 2021-го рр. у кількох містах, серед яких Харків, Запоріжжя, Херсон, Вінниця, Хмельницький, Чернівці, Кропивницький та Львів, але до нього можуть долучатися й інші міста.

Тренінгова кампанія буде проводитися в три етапи:

  1. Дві хвилі моніторингу регіональних ЗМІ за тональністю (негативні, нейтральні, позитивні) та темою (медицина, робота облради, освіта тощо) – перша до початку проєкту, друга після, щоб мати базу для порівняння та перевірити, чи є тенденції до покращення якості матеріалів.
  2. Вісім тренінгів у кожному з вищезазначених міст для отримання практичних навичок зі створення матеріалів.
  3. Підсумковий круглий стіл у Києві після завершення тренінгів. На ньому буде представлено приклади комунікаційних кампаній, реалізованих у межах проєкту.

Харків у тренінгу представлено двома матеріалами з сайту Харківської обласної ради. До вибірки потрапили матеріали, які мають ознаки новини. Довідки, привітання тощо проєкт не аналізував. Були запропоновані варіанти покращення цих матеріалів та теоретична база, на якій засновані ті чи інші рішення для виправлення новин.

Однак, незважаючи на те, що тренінг направлено на підвищення якості матеріалів, до нього теж потрібно ставитися критично. У деяких випадках, читаючи варіанти покращення оригінальних новин, ненароком замислюєшся про свої знання та на про всяк випадок перевіряєш навіть написання слова «медіаграмотність» – разом чи окремо, – оскільки в коментарях до тренінгу трапляється різне написання цього слова. Зустрічаємо тут лексему «інвалід», хоча більш коректно було б «людина з інвалідністю».

Сайт зроблений досить мінімалістично, і це не завжди йде йому на користь: не з першого разу зрозуміло, чи переключилася сторінка на іншу вкладку в меню сайту; неклікабельні заголовки; часто інтуїтивно незрозумілий інтерфейс; є інтерактивна карта, але не оновлена – не вистачає Харківської області; щоб отримати доступ до матеріалів «Саморегуляція. Професійні та етичні стандарти» потрібно додатково запитувати доступ.

Сподіваємося, що ці аспекти не впливають суттєво на якість тренінгу і корегуватимуться у процесі, а сама ініціатива дасть змогу покращити і регіональну журналістику як таку, і самоконтроль журналістів і працівників прес-служб.

Рудченко Ольга – студентка 1 курсу магістратури