- Кафедра журналістики - http://www.kafedrajourn.org.ua -

Честь і гідність людини потрібно захищати

21 березня 2012 року на третьому курсі спеціальності «Журналістика» кандидат філологічних наук, старший викладач О. С. Хмель прочитала відкриту лекцію на тему «Правова основа захисту честі й гідності людини» з навчального предмета «Журналістська деонтологія».

У лекції були висвітлені такі аспекти теми: юридичне значення понять «дифамація», «наклеп», «образа»; термін «оціночне судження»: виникнення, застосування на практиці; захист честі, гідності, ділової репутації в межах цивільного процесу; поняття «злого умислу» в цивільних процесах з дифамації; моральна шкода; дифамація: можливості досудового розв’язання конфлікту.

В обговоренні виступили: викладач Е. О. Бурдіна, доцент А. І. Ярох, професор С. В. Ломакович, доцент М. А. Балаклицький, професор І. Л. Михайлин.

Була відзначена висока методична організація О. С. Хмель як викладача. Вона читала лекцію, запросивши студентам розкрити свій методичний посібник і загадавши їм у вигляді домашнього завдання попередньо прочитати матеріал. Використання дошки спонукало студентів записувати найголовніші аспекти теми. Лекція була добре проструктурована, гармонійно збудована композиційно. Студенти були наперед ознайомлені з планом лекція, що дозволяло їм стежити за викладачем і не плутатися в матеріалі.

Лекція –– це вистава, з тією різницею, що глядач не знає, коли вистава закінчиться, а студент знає коли пролунає дзвоник. Майстерність О. С. Хмель виявилася в тому, що лекція за змістом була завершена вчасно, незважаючи на те, що незначна частина студентів запізнювалася (йшла перша пара) й дебют лекції був зіпсований відволіканнями.

Викладачі відзначили доволі млявий контакт із студентами, спілкування з якими можна робити виразнішим, прагнути почути думки студентів, залучити їх до обговорення навчального матеріалу.

Аналізуючи в обговоренні контент, викладачі відзначили складність матеріалу для засвоєння студентами, важливість підтверджувати теоретичні положення значною кількістю прикладів. Відзначалося, що такі приклади були, але не завжди бралися саме з практики журналістики. Варто попрацювати над збиранням реєстру прикладів із сфери медіа. Було відзначено, що необхідно виразніше з’ясувати відмінність оціночних суджень від наклепу й образи, бо в буденній свідомості образа сприймається як приватний варіант оціночного судження.

О. С. Хмель на завершення обговорення відзначила, що їй не все вдається на цьому курсі. Незначна його частина виконує домашні завдання, решта сподівається щось підчитати на лекції, є, нарешті, на курсі просто баласт, який не вчиться. Сьогодні був найгірший прихід, насправді стільки студентів, незважаючи на першу пару, на лекцію не запізнюється. Викладач подякувала присутнім за увагу до її лекції, за її високу оцінку й продуктивні думки, які допоможуть їй поліпшити викладання курсу.

 

Варвара Жукова